Σάββατο, 3 Νοεμβρίου 2012

ΨΑΡΕΜΑ ΓΟΦΑΡΙΟΥ ΜΕ ΜΟΝΑΓΚΙΣΤΡΟ

ΨΑΡΕΜΑ ΓΟΦΑΡΙΟΥ ΜΕ ΜΟΝΑΓΚΙΣΤΡΟ

 
 



Το γοφάρι είναι ένα δυνατό, πελαγίσιο ψάρι το οποίο έλκεται πάντα από ένα φρέσκο ψαροδόλι, γεγονός που το κάνει ένα απο τα συνηθέστερα θηράματα στην τεχνική του casting. Αν και παρακάτω θα αναφερθώ στο κυνήγι του γοφαριού μόνο με την τεχνική του beach ledgering, πρέπει να τονίσω ότι έχουμε περισσότερες πιθανότητες να πιάσουμε ένα γοφάρι με την τεχνική του surf casting.






Πρόκειται για ένα πολύ ξεκούραστο, ευχάριστο και σχετικά εύκολο ψάρεμα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα δούμε σίγουρα ψάρι πάνω στην αρματωσιά μας. Το γοφάρι έχει εξαιρετική όραση μέσα στο νερό και διακρίνει ακόμα και ακίνητα αντικείμενα. Το συγκεκριμένο ψάρεμα επικεντρόνεται στον βυθό και στα γοφάρια που κινούνται χαμηλά. Σαφώς ένα φρέσκο ματωμένο ψαροδόλι με κανένα απειλητικό σημάδι είναι το καταλληλότερο δόλωμα. Θα πρότεινα το ψαροδόλι να είναι σαρδέλα.

 
 
 
 
Ο εξοπλισμός που θα χρησιμοποιήσουμε θα είναι δύο ή περισσότερα καλάμια beach ledgering(80gr-100+gr casting weight με πολύ ευαίσθητες μύτες) και γρήγοροι δυνατοί μηχανισμοί. Ο αριθμός των καλαμιών αυξάνει τις πιθανότητες να εντοπίσουμε  τις ζώνες που κινούνται οι γόφαροι σε μικρό χρονικό διάστημα. Εξασκώντας την τεχνική beach ledgering, μπορούμε να κυνηγήσουμε το γοφάρι στα λιμάνια ή στις παραλίες.



 
 
 


Η αρματωσιά που θα χρησιμοποιήσουμε θα είναι η απλή μονάγκιστρη με συρόμενο βαρίδιο εφαρμοσμένο πάνω σε sissy(στην κατηγορία ΑΡΜΑΤΩΣΙΕΣ-BEACH LEDGERING περιγράφω αναλυτικά την κατασκευή της συγκεκριμένης αρματωσιάς). Η μάνα πρέπει νάχει διάμετρο 0.30mm-0.35mm και μήκος 1m-1.5m. Το παράμαλο πρέπει να είναι fluorocarbon(αόρατη πετονιά), να έχει διάμετρο 0.30mm, μήκος το πολύ 1m και να είναι άριστης ποιότητας με μεγάλη αντοχή. Εδώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότο ένα μέρος του παράμαλου πριν το αγκίστρι πρέπει να είναι συρμάτινο καθώς το γοφάρι διαθέτει δόντια κοφτερά σαν ξυράφια σε σχήμα ισόπλευρου τριγώνου.. Στο εμπόριο κυκλοφορούν έτοιμα αγκίστρια με συρμάτινο παράμαλο. Το αγκίστρι πρέπει να είναι N.2.0-1.0 με ανοιχτή νούλα και καλό αιθέρα. Ένα βαρίδιο των 80gr πιστεύω θα ήταν ότι καλύτερο για τις βολές μας.















Το μεγάλο μυστικό όμως στο συγκεκριμένο ψάρεμα είναι ο τρόπος που θα δολώσουμε. Περνάμε το αγκίστρι μέσα απο το σώμα της σαρδέλας(ή άλλο ψαροδόλι) μέχρι το μισό να βγεί απο την άλλη πλευρά και όχι μέσα από το μάτι ή το κεφάλι όπως κάνουν οι περισσότεροι casters. Ύστερα στερεόνουμε καλά το ψαροδόλι πάνω στο αγκίστρι με την χρήση ελαστικού νήματος. Τυλίγουμε με ελαστικό νήμα στην βάση του αγκιστριου και στην ουρα του ψαριού-ψαροδόλι μαζί με το παράμαλο. Εάν γυρίσουμε το ψαροδόλι ''μέσα-έξω'' τότε θα χρειαστεί περισσότερο ελαστικό νήμα, κάτι όμως που δεν το συνιστώ καθώς το δόλωμα παύει να χαρακτηρίζεται απο διακριτικότητα και αντοχή. Ο τρόπος δολώματος ''μέσα-έξω'' χρησιμοποιείται κυρίως στο πολυάγκιστρο. Σε περίπτωση που θέλουμε να ψαρέψουμε λίγο πάνω από τον βυθό μπορούμε να κάνουμε μια τομή κάτω από το ψαροδόλι και να τοποθετήσουμε μέσα ένα μακρόστενο κομμάτι float, ώστε να σηκώνεται το δόλωμα από τον βυθό. Κάτι τέτοιο όμως θα περιορίσει αρκετά τις βολές μας καθώς υπάρχει κίνδυνος κατά την διάρκεια μιας μεγάλης βολής το δόλωμα να φύγει από τη θέση του και να προδώσει την αρματωσιά μας. Πολλές φορές έχω δει συναδέλφους να χρησιμοποιούν απλό διπλάρι με δόλωμα σαρδελομάνα. Πιστεύω όμως ότι το απλό μονάγκιστρο που περιέγραψα παραπάνω με δόλωμα ολόκληρο ψαροδόλι θα λειτουργήσει πολύ καλύτερα.





Αφού δολώσουμε τις αρματωσιές και τις ρίξουμε στο νερό τοποθετούμε τα καλάμια μας όρθια πάνω στη βάση αφήνωντας τα φρένα ελαφρώς λυμένα. Το γοφάρι είναι ένα πελαγίσιο ψάρι με πολύ δυνατό τσίμπημα και αντίσταση, οπότε είναι πολύ πιθανόν να καρφωθεί από μόνο του. Για ασφάλεια όμως καλό είναι να το καρφώσουμε και εμείς οι ίδιοι. Αμέσως μετά αναλαμβάνει ο δυνατός μηχανισμός του καλαμιού να το τραβήξει έξω. Προσωπικά πιστεύω ότι ένα καλάμι υψηλής πυκνότητας carbon σε συνεργασία με μια ελαστική μάνα θα μας εξασφαλίσει τις μέγιστες αποδόσεις στο ψάρεμα του γοφαριού με την τεχνική του beach ledgering.





GREEK CASTERS

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου